Veelgestelde vragen

Heeft u een vraag? Dan helpen wij u graag zo snel mogelijk aan een antwoord. Wellicht bent u niet de eerste met deze vraag, in dat geval kunt u het antwoord waarschijnlijk hieronder vinden. Is dat niet het geval? Neem dan vooral even contact met ons op! 

Klant worden

Wanneer kan ik klant worden bij CakeSupplies?
Aanmelden als klant is alleen mogelijk voor zakelijke klanten, geregistreerd bij de Kamer van Koophandel. Het bedrijf dient als hoofddoel werkzaam te zijn in de taartenbranche. Naast een geldig KVK-nummer vragen wij ook een BTW-nummer voor registratie. Klik hier voor meer informatie.

Hoe registreer ik mij als klant bij CakeSupplies?
Voldoet u aan bovenstaande eisen, dan verwelkomen we u graag als klant van CakeSupplies. Na registratie via de site, worden de opgegeven bedrijfsgegevens door ons gecontroleerd. Zodra deze zijn goedgekeurd, ontvangt u van ons een e-mail met inloggegevens. Hiermee kunt u inloggen op de site en gebruikmaken van de op u van toepassing zijnde prijzen.

Bestellen

Wat is een handelseenheid?
Een handelseenheid is een door ons gekozen aantal van een bepaald product, gebaseerd op onze afnamevoorkeur. De handelseenheid is in veel gevallen gelijk aan de omverpakking, tenzij een product een hele grote omverpakking heeft. In dat geval is de handelseenheid door ons naar beneden bijgesteld.

Kan ik ook minder dan een handelseenheid afnemen?
U kunt bij ons ten aller tijden enkele stuks van een product kopen. Het kopen van hele handelseenheden heeft alleen onze voorkeur, bij enkele stuks betaalt u een kleine toeslag. Wanneer u eenmaal een volledige handelseenheid in uw winkelwagen heeft, dan kunt u van dat betreffende artikel alleen nog hele handelseenheden kopen.

Hoe importeer ik een bestellijst?
Ga naar uw accountoverzicht en klik hier op de optie bestel op SKU. U kunt hier met behulp van de handmatige import direct producten op basis van SKU toevoegen aan uw winkelwagen. Daarnaast is het mogelijk om een bestand (.csv, .xls. of .xlsx) te importeren. Let er goed op dat de import instellingen goed staan. Maak voor het uploaden van uw bestelling een CSV, XLS of XLSX bestand. Als u de standaard instellingen volgt dan dient het bestand als volgt te worden opgebouwd:

  • De eerste regel dient de waarden sku en qty te bevatten 
  • In deze volgorde dienen ook op de volgende regels het artikelnummer (sku) en het te bestellen aantal (qty) vermeld te worden 
  • Elke regel mag maar één product bevatten 
  • Bij een CSV bestand dienen de waarden gescheiden te zijn met een komma (,) 
  • Voorbeeld Excel bestand: Voorbeeld Excel bestand
  • Voorbeeld csv bestand sku,qty abcde,44 fedcd,20Importinstellingen

Het bestand moet een kolom bevatten met de waarde 'sku' voor de artikelnummers en een kolom met 'qty' voor de te bestellen aantallen. Beide kolommen moeten op de bovenste rij staan. De data wordt alleen uit het eerste tabblad gelezen. U kunt zowel .xls (MS Office 2007 of Open-Office) als .xlsx (MS Office 2010) bestanden uploaden.

Let op! Excel verwijdert de 0 aan het begin van een cijferreeks. Artikelnummers beginnend op een 0 worden daarmee dus verkeerd geïmporteerd en onherkenbaar voor onze website. Dit lost u op door aan het begin van dit type artikelnummers een aanhalingsteken (") te plaatsen. Voorbeeld: "0123456

Ik heb mijn bestelling geplaatst, maar ben iets vergeten toe te voegen. Kan dit nu nog?
Wanneer uw bestelling is geplaatst en al via de website is afgerekend, is het helaas niet langer mogelijk nog producten aan uw order toe te voegen. 

Kan ik mijn bestelling met spoed laten verzenden? 
Helaas is het voor ons niet mogelijk om uw bestelling met spoed te verzenden. Maar, indien u uw bestelling vóór 12.00 uur heeft geplaatst, wordt deze de volgende werkdag al verzonden.

Kan ik mijn bestelling op een specifieke datum laten leveren?
Klanten die hun bestelling als pakket via GLS geleverd krijgen kunnen gebruikmaken van FlexDelivery Service. Dit stelt u in staat nog voor de eerste levering aan te geven hoe en wanneer het pakket geleverd moet worden. Zodra wij uw pakket aanbieden aan GLS ontvangt u een e-mail met de track & trace-gegevens van uw zending. Als u tijdig op deze mail reageert, kunt u aangeven of de zending op een andere dag moet worden aangeboden of toch bij een PakketShop of GLS-depot moet worden klaargelegd. Reageert u niet, dan wordt de zending zoals gebruikelijk de volgende werkdag aangeboden. Na ontvangst van de mail heeft u tot 12 uur ’s nachts de tijd om hierop te reageren.

Kan ik mijn bestelling ook afhalen?
Naast het verzenden van uw bestelling via pakketservice bieden wij ook de mogelijkheid om uw pakketten zelf af te halen op onze locatie in Wormer. Vooral voor afnemers uit onze regio kan dit een besparing van verzendkosten betekenen. U kunt voor deze mogelijkheid kiezen tijdens het bestelproces. Klik hier voor meer informatie over ons afhaalpunt.

Verzenden

Wat zijn de verzendkosten?
Bij pakketzendingen maken wij afhankelijk van de bestemming gebruik van verschillende vervoerders. Kijk hier voor de verzendkosten van pakketzendingen. Bij grotere orders (startgewicht variërend per bestemming) zal een palletvervoerder worden ingezet. De prijzen van palletzendingen zijn op basis van europallets en afhankelijk van de bestemming. Neem voor meer informatie over de verschillende tarieven contact op met onze klantenservice.

Wanneer wordt mijn bestelling geleverd?
Wanneer u vóór 12.00 heeft besteld, wordt uw bestelling de volgende werkdag al verzonden. Op de dag dat de bestelling bij ons de deur uitgaat, versturen wij een e-mail ter bevestiging van de voor u geldig verzending met de factuur bijgevoegd in Pdf-formaat. Na ontvangst van deze mail wordt het pakket in 98% van de gevallen de volgende werkdag aangeboden op het aangegeven adres in Nederland en België. Voor Duitsland is de overkomstduur 1-2 werkdagen, voor overige landen 3 tot 7 werkdagen.

Kan ik mijn pakket of pallet traceren?
Traceren van pakketten of pallets is alleen mogelijk voor klanten in Nederland. Zodra wij uw bestelling aanbieden aan GLS ontvangt u een e-mail met de track & trace-gegevens van uw zending. Voor het versturen van zendingen buiten Nederland werken wij samen met verschillende pakket- en palletvervoerders. Niet alle vervoerders bieden een online track & trace-service aan. Mocht uw pakket of pallet nog niet zijn afgeleverd binnen de doorgegeven termijn, dan kunt u het best een e-mail sturen naar info@cakesupplies.nl o.v.v. het ordernummer. Wij doen dan graag navraag voor u bij de betreffende vervoerder.

Ik ben niet aanwezig als mijn bestelling wordt bezorgd. Wat moet ik doen?
Wanneer een pakket niet bij u afgeleverd kan worden op maandag t/m vrijdag, laat de vervoerder een ‘niet-thuisbericht’ achter met daarop een telefoonnummer. Via dit telefoonnummer kunt u een nieuwe bezorgafspraak maken. Die afspraak kan op zijn vroegst de eerstvolgende werkdag plaatsvinden. Kijk hier voor meer informatie.

Kan ik mijn bestelling ergens anders laten bezorgen?
Wanneer u op werkdagen grotendeels afwezig bent, kunt u ons een alternatief bezorgadres geven. Dit adres maakt u van tevoren aan in uw account op de website. Bij het afronden van uw bestelling kiest u vervolgens voor levering op dit adres. 

Retourneren

De geleverde producten zijn (deels) beschadigd aangekomen of komen niet overeen met wat ik heb besteld. Wat moet ik doen?
CakeSupplies gaat ervan uit dat de zendingen u in uitstekende staat en kloppend met uw bestelling zullen bereiken. Mocht er onverhoopt toch iets mis zijn gegaan met de inhoud van uw pakket of pallet, dan verzoeken wij u binnen twee dagen na ontvangst van uw bestelling contact met ons op te nemen. Bij voorkeur door een e-mail met daarin uw ordernummer te sturen naar info@cakesupplies.nl of anders telefonisch via +31 (0)75 - 650 47 85.

Hoe kan ik een (deel van mijn) bestelling retourneren?
Om uw bestelling (deels) te retourneren, moet u eerst schriftelijk toestemming hebben gekregen van CakeSupplies. Vervolgens dient u de retourzending binnen 7 dagen terug te sturen. Alle artikelen moeten in oorspronkelijke, onbeschadigde en ongebruikte staat worden geretourneerd in de originele verpakking en voorzien van de originele pakbon, een brief met reden van retour en uw bank/gironummer waarop het aankoopbedrag teruggestort kan worden.

Ik wil iets retourneren. Moet ik daarvoor zelf de verzendkosten betalen?
Ja, de kosten voor de retourzending dient u zelf te betalen. CakeSupplies accepteert geen retourzendingen van zendingen die onvoldoende gefrankeerd zijn. Daarnaast crediteert CakeSupplies alleen het aankoopbedrag en niet de reeds gemaakte verzendkosten.

Prijsinformatie

Ik zie geen prijzen bij de producten. Hoe kan dit?
Onze prijzen zijn alleen zichtbaar wanneer u klant bent bij CakeSupplies. Zorg daarom dat u bent ingelogd in uw klantaccount of maak een nieuw account aan door u te registreren als klant.

Zijn de getoonde prijzen inclusief of exclusief btw?
Al onze prijzen zijn exclusief btw.

Wordt mijn korting achteraf berekend?
Zodra u inlogt in uw klantaccount zie u de voor u geldende prijs.

Betalen

Op welke manieren kan ik betalen?
U kunt bij ons betalen via MultiSafepay, een pro-formafactuur, PayPal of betaling op factuur of automatische incasso. Klik hier voor meer informatie over deze betalingsmogelijkheden.

Mijn bestelling staat op initialized, wat betekent dat?
Dit betekent dat MultiSafepay nog geen betaling heeft kunnen koppelen aan de bestelling. Voor meer informatie kunt u contact opnemen met onze klantenservice.

Ik heb per ongeluk meerdere bestellingen geplaatst, maar slechts 1 betaald (via MultiSafePay), wat nu?
Wij nemen alleen bestellingen in behandeling waarvoor een betaalbevestiging is ontvangen van MultiSafePay. De andere bestellingen vervallen vanzelf. U hoeft hiervoor niets te doen. Eventuele e-mails van MultiSafePay hierover kunt u negeren.

Ik heb al betaald, maar toch krijg ik nog e-mails van MultiSafePay?
Soms worden betalingen onder hetzelfde ordernummer tweemaal bij MultiSafePay aangemeld. MultiSafePay geeft iedere aanmelding zijn eigen kenmerk. Voor één kenmerk kan de betaling dan in orde zijn, terwijl u voor de andere nog een herinnering ontvangt. Indien u twijfel, kunt u contact opnemen met onze klantenservice.

Ik krijg een foutmelding bij het betalen. Wat moet ik nu doen?
Als u heeft gekozen voor een van de betaalmethoden van MultiSafePay, dan ontvangt u van hen binnen een half uur een e-mail met een betaallink, zodat u de betaling alsnog in orde kunt maken. Als u de bestelling liever opnieuw plaatst, dan is dat uiteraard prima. U kunt de e-mails van MultiSafePay dan negeren. Een bestelling met status Initialized vervalt uiteindelijk vanzelf.